In deze verdiepingstraining zoomen we in op de competenties die de deelnemer in de rol van werkbegeleider nodig heeft. Uitgangspunt is dat deze verdiepingsslag gemaakt wordt vanuit de groep. Je eigen casuïstiek / onderwerp kun je van te voren per mail ook opsturen naar info@doktersacademie.nl
De basisprincipes van goede begeleiding zijn bekend bij de deelnemers. Dit wordt nog even opgefirist en verder wordt dan met name vanuit (eigen) casuïstiek gekeken naar leerstijlen, begeleidingsstijlen, gesprekstechnieken. Voorbeelden van onderwerpen die aan de orde kunnen komen zijn:
Doelgroep | Doktersassistente die al eerder de basistraining werkbegeleider heeft gevolgd |
Datum en tijd | De training bestaat uit twee sessies: Data: 25 februari en 11 maart 2025 Tijd: 16.30 - 20.00 uur (inclusief eenvoudige warme maaltijd) |
Locatie | Kantoor Dokterszorg, K.R. Poststraat 70-72, 8441 ER Heerenveen |
Kosten | € 205,00 Voor de praktijken die een stagiaire vanuit het BBL traject voor doktersassistente begeleiden, krijgen deze training voor één werkbegeleider vergoed vanuit Dokterzorg. |
Cursusmateriaal | € 0,00 (beperkte reader) |
Sponsoring | niet van toepassing |
Accreditatie | 6 accreditatiepunten voor gehele training wordt aangevraagd bij KABIZ-DA |
Docent | twee ervaren docenten van Firda |
Na afloop van de training kunnen de deelnemers reflecteren op hun eigen leerbaarheid en zijn ze zich bewust van hun eigen mogelijkheden en gedrag om het te bevorderen.
Zij weten hoe de huidige manier van leren eruitziet, hoe een (jong)volwassenen leert en hoe zij verschillende begeleidingsvaardigheden gericht op leerontwikkeling, kunnen toepassen.
Als rode draad zal in het competentieprofiel van de werkbegeleider centraal staan, waarbij passende theorieën, modellen en coaching- en gespreksvaardigheden actief worden getraind.
16.15 uur | ontvangst |
16.30 - 18.00 uur | 1e deel training |
18.00 - 18.30 uur | pauze met eenvoudige warme maaltijd |
18.30 - 20.00 uur | 2e deel training |
Bij inschrijving ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.